سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/7/16
5:42 ع

بسم اللّه الرحمن الرحیم

حَتَّی أَعْلَنْتُمْ وَ بَیَّنْتُم فَرَائِضَهُ وَ اَقَمْتُمْ حُدُودَهُ وَ نَشَرْتُمْ (وَ فَسَّرْتُمْ) شَرَائِعَ أَحْکَامِهِ.

انواع دعوت خدا

ما اقرار به این داریم که شما خاندان رسالت(علیه السلام) دعوت خدا را آشکار کردید و فرائض خدا را بیان نمودید و حدود خدا را اجرا و شرایع احکامش را منتشر ساختید.

خدا دو نوع دعوت دارد : «دعوت تکوینی» و «دعوت تشریعی». دعوت تکوینی خدا همین است که موجودات را ایجاد کرده است؛ گویی که آنها را از عالم نیستی به عالم هستی فراخوانده و آنها هم جواب لبیک به خالقشان گفته و دعوت او را پذیرفته  و در کنار خوان نعمت ایجادش نشسته اند.

این دعوت خدا تخلف پذیر نیست. یعنی هیچ موجودی قدرت ندارد دعوت تکوینی خدا را اجابت نکند و هستی را نپذیرد. حتی کفار در عین حال که به زبان، کافر و منکر خدایند در عین حال با همین وجود و هستیشان به دعوت تکوینی خدا لبیک گفته و به وجود آمده اند و هماهنگونه که خدا خواسته است، شده اند. مگر ممکن است خدا بخواهد موجودی آن چنان بشود و او بتواند که آنان چنان نشود.

«إنَّمـا قَوْلُنـا لِشَیْءٍ إذا أرَدْنـاهُ أنْ نَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ»

هرچه را که بخواهد ایجاد کند فرمان (کن) یعنی موجود باش صادر می کند، او هم موجود می شود. توانایی تخلف از فرمان ندارد. آیا آن کافر منکر خدا می تواند برخلاف خواست خدا هرگز گرسنه و تشنه نشوند و غریزه ی جنسی و میل به جنس مخالف نداشته باشد؟! این ممکن نیست. او خواسته است انسان باید چنین باشد و چنین شده است. این همان اجابت دعوت تکوینی خداست که در همه ی کائنات تحقق یافته است.

«إنْ کُلُّ مَنْ السَّماواتِ وَ اْلاَرْضِ إلاّ آتِی الرَّحْمنِ عَبْداً»

هر که در آسمان ها و زمین هست، بنده ی خدا و مطیع فرمان او هستند.

اما دعوت تشریعی خدا که همان احکام شرعی و قوانین دینی است، تخلف پذیر است یعنی بعضی آن را قبول کرده و به آن عمل می کنند و بعضی نمی کنند. مثلاً آیه ی «...اقیموا الصلوه...» ؛ که دستور اقامه ی نماز می دهد دعوت تشریعی خداست. عدّه ای اطاعت می کنند و نماز می خوانند و عدّه ای اطاعت نمی کنند و نماز نمی خوانند. البته آنان که اطاعت می کنند در عالم پس از مرگ پاداش دارند و آنان که اطاعت نمی کنند، آنجا کیفر می بینند. بهشت و جهّنم مربوط به دعوت تشریعی خداست که ردّ و قبول آن در اختیار انسان است و انسان می تواند آن را با اختیار خود بپذیرد و بهشتی شود و می تواند آن را با اختیار خود بپذیرد و بهشتی شود می تواند آن را نپذیرد و جهّنمی گردد.


پیام رسان

+ سلام دوستان تا حالا این کلیپ رو دید تولیدی : گروه فرهنگی هنری صوت الحیدر نام : پرچم سپید موضوع : دفاع مقدس



+ سخنان معظم له(حفظة الله) در مورد نسبت دادن ایشان به صاحب الزمان(عج)



+ تغییر عنوان پایگاه مقاومت بسیج به تیم عملیات روانی شهید حاج عزیز الله حیدری آرام و حال به تیم عملیات روانی سردار گمنام شهید حاج رضا فرج تبریزی به دستور رئیس مرکز مطالعات شهید بهشتی و دریافت نشان افتخار بعنوان مؤثر ترین فعالیت ها که هم اکنون وظیفه مدیریت ذهنی مردم پایتخت را بر دوش دارد. (با استفاده از کلیپ های صوتی و تصویری و عملیات های متعدد فیزیکی)



+ به پایان رسید این دفتر اما حکایت همچنان باقی است...



+ امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.


[+]

+ مستند با این ستاره ها>کاری از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری(حفظة الله)



+ سخنرانی رهبر امّت در منطقه عملیاتی فتح‌المبین در تعطیلات نوروز 1389



+ فوتوکلیپ: «تصنیفی از پرواز...» / حضور رهبر انقلاب اسلامی در کاروانهای راهیان نور



+ حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در جمع فداییان اسلام در اولین سال جنگ



+ بعلت زیادبودن ، می توانید تمام بیانیه های بسیج و سپاه های استانی را در این صفحه مشاهده نمایید.



مشخصات مدیر وبلاگ
 
تیم روشن سازی مسائل شهید تبریزی[274]
 

تیم عملیات روانش سردار گمنام شهید حاج رضا فرج تبریزی افتخار این را دارد که نسبت مسائل روز و فتنه های دشمن ذهن مردم را باز و همه ی رازها را فاش می کند تا هیچ نقطه کوری در ذهن هیچ کس نباشد. این اقدامات می تواند از طرق مختلف انجام پذیرد بطور مثال یک عملیات فیزیکی/کلیپ(صوتی یا تصویری) مقاله متن و یا هرچیز دیگر/ ما فقط وظیفه ی روشن سازی مسائل را داریم قضاوت با خود شماست!


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ